dinsdag 12 oktober 2021

Onderwater safari

Vanmorgen met toch ietwat lichte spanning in mijn buik op weg richting Willemstad.
Bij Pirate Beach hadden we een afspraak staan om op safari te gaan, en wel onder water....


Tony heeft een duik brevet maar ik ben niet zo 'diepgaand' ๐Ÿ˜‚
We kregen eerst een uitleg met gebaren die we moesten weten voordat we onder water gingen.
๐Ÿ‘= Ik wil naar boven
๐Ÿ‘Ž= We gaan naar beneden
๐Ÿ‘Œ= Het gaat nog goed met mij๐Ÿ˜‚

Je zit op een soort scooter onder water maar je kan wel gewoon adem halen door je neus en mond.
Wij hadden een groepje van 5 met 3 duikers die de boel goed in de gaten hielden.
Je zwemt eerst een klein stukje richting scooter, dan ga je onder water om je hoofd in de helm te krijgen en dan ga je zitten, thats it!

Ik kon zelfs gewoon mijn bril op doen en je kan aan je neus krabben...het is niet dat de helm strak om je heen zit want je kan er nog weer onderuit zwemmen.


(dit zijn wij niet, we zijn nog in afwachting van onze foto's, kan een paar dagen duren...)

Je kan sturen en op sommige punten moet je even stoppen en de scooter uitschakelen.
Ook ga je naar een diepte van 7 meter, maar dat is afhankelijk of je oren dat aan kunnen, je moet namelijk je oren "klaren" net als bij duiken en daar ben ik niet heel goed in, krijg dan echt pijn in mijn oren maar bij het dalen hangt er dus een duiker voor je die je steeds goed in de gaten houdt en zodra jij aangeeft dat het goed gaat stelt hij die hoogte in, echt super goed geregeld, er was zelfs iemand in het groepje die bijna helemaal boven in zee dreef, geen probleem.

We varen tussen pijlers door, zien zwermen vissen en we genieten echt volop, wat is dit enorm leuk.
Ondertussen worden er foto's gemaakt (waar je natuurlijk voor betaald), en krijg je voer in je handen gedrukt waardoor een een hele zwerm vissen het tussen je vingers vandaan probeert te happen, wat een bizarre ervaring.

Natuurlijk duurde het veel te kort, maar alles bij elkaar zijn we bijna een uur onder water geweest, wat was dit leuk!
We mogen op het strand blijven en kiezen
 2 ligbedden onder een grote boom, hier houden we het nog wel een paar uur vol.

We lunchen nog even een heerlijke salade weg, en met dit uit zicht kun je alleen maar genieten.


Thuis dik ingespoten met Deet genieten we nog heerlijk buiten  van de wind.
Weer een ervaring rijker๐Ÿ˜

(hopelijk krijgen we snel de foto's toegestuurd en dan komt er een vervolg..)

8 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend gaaf dit! Ik snap dat jullie met volle teugen genoten hebben hoor, en heel dapper van je Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige ervarig. Ik ben heel benieuwd naar de foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettende gave ervaring. Kan me voorstellen dat het genieten is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, dat is leuk! Lijkt me echt geweldig om te doen.
    Hoe gaat het met slapen, geen blaffende honden meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er heel leuk uit. Echt weer een belevenis erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super ervaring, ik vind je een bikkel om dat te durven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat gaaf. Jij durft ook alles, lijkt mij best even slikken, maar super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een topdag! En wat een plaatje dat strand, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen