donderdag 8 september 2022

Seeing 50 stars 🇺🇲

De zon komt ook hier weer schitterend op, maar het is hier in Utah nét ff wat warmer dan in Wyoming, ik lag letterlijk met mijn snufferd voor het hor😅
We gaan even lekker op de camping douchen en koppelen af en gaan weer lozen en water vullen, het is al een geoliede machine geworden.

We rijden de weg gewoon weer verder en genieten van alles om ons heen.
Regelmatig zien we borden met 'open Ranch' en dat houdt dus in dat de koeien vrijelijk kunnen rondlopen en dus ook op de weg...
Het is dus oppassen geblazen want helaas zagen we er 1 langs de weg liggen 'coverd  in fly's🤢'
We rijden door kleine gehuchten en het valt ons regelmatig op dat de huizen óf op instorten staan óf toch zeker wel een flinke likjes verf kunnen gebruiken, enne....ruim toch eens al die zooi op rondom je erf😔
Ook zijn de wegwerkzaamheden mega, ik weet niet welke subsidie pot is open getrokken maar het lijkt wel of op onze route de hele weg vernieuwd word...
Daardoor moeten we soms over ongeasvalteerde stukken rijden en knalt er regelmatig iets om of schiet er zelfs een laatje open...
Zelfs als we 
zijn binnen gereden moeten we achter een pilot auto aan tot aan het visitors centre.
We besluiten de Hickory Bridge trail te lopen, staat als gemiddeld aangemerkt.

De temperatuur zal zeker 35 gr zijn geweest, maar het voelde als 135🥵
Waarom doen wij dit soort dingen altijd in die bloedhitte😱
We moesten mega omhoog klauteren over stenen en rotsen en ondanks  dat ik al bijna een jaar een sportschool van binnen bekijk ( en ook nog wel iets doe hoor🤣😂)
heb ik het idee dat mijn conditie net zo goed is als die van de rotsen waar ik overheen loop te zweten...
Als een malle zit ik te hijgen op elke schaduwplekken, en als er mensen terug lopen en we vragen of het nog ver is zeggen de meeste dat ze gewoon zijn omgekeerd...Too Hot! ( had ik maar geluisterd...)
Hub stopt me zelfs even in een cave voor schaduw en loopt een stukje verder...( hij zal toch wel terug komen??)


De omgeving is echt schitterend maar we gaan toch maar op de weg terug, gelukkig gaat dit een klein stukje omhoog maar ik ben 3x dood gegaan gegaan  vandaag☠️🤣
En zag zelfs de Stars zonder Stripes.🇺🇲😂

 Gelukkig hadden we wel veel water mee, ik had zelfs nog (bij  Ali natuurlijk) waterzakken gekocht die in je rugzak kunnen en waar een slang met een tuutje uit komt zodat je heel gemakkelijk steeds een slokje water kan drinken...
Ideaal, ware het niet dat door die 135 gr je steeds een slokje warm water kon drinken.😂😂
Eenmaal terug in de RV  heeft hub nog even een broodje gebakken ei gemaakt, want we hadden natuurlijk heel handig niet gegeten voor de hike😰

We rijden deze geweldige weg verder en gaan op zoek naar een slaapplek, we hadden aan het begin al gezien dat 2 campings vol waren...😳


Via een app had ik deze campground gevonden, een klein beetje verstopt en niet spectaculair maar we kunnen de stroom aansluiten en de airco aanzetten.

Het was trouwens nog wel een dingetje om dat er op het hek stond dat de camping dicht was  we keren dus weer om en zien dat we een nummer moeten bellen met de telefoon die op de veranda hangt.

Als een soort Twighlight zone krijg ik iemand aan de lijn en die zegt dat hij open is, dat er plek voor ons is en dat hij er aan komt..
In een quad komt een mannetje aanscheuren die gewoon aan de overkant woont.
Ik vul mijn gegevens in, en betaal $30 voor een schaduw plek, ook kan er water gevuld worden en kunnen we lozen, maar dat is niet nodig.
En.....tromgeroffel....we hebben Wifi💃

4 opmerkingen:

  1. Wat een hilarisch blog Mar en de hitte spat van het scherm. Bij die hitte onder een boom gaan liggen is ook fijn. Het is wel weer erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoor dat jullie het toch aandurven met die hitte!! Maar wat een geweldige omgeving weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, met die hitte zo'n hike doen, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige dag en verhaal weer, maarrrrr..... in die cave had ook nog zomaar een snake kunnen zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen