dinsdag 10 september 2019

It's a Long long Road...From which there is no return...

Dinsdag 10 september

Vandaag weer op reis en eerst nog even door de gekte op de snelweg bij LV maar daarna komen we weer in rustiger gebied.




We stoppen bij Area 51 diner en kunnen het niet laten om even wat foto's te schieten, er wordt al goed ingesprongen op de "Storm Area 51" event die gepland staat/stond voor 20 sept
Ook kopen we natuurlijk nog even wat voor het thuisfront!








Dan neem ik het stuur over, de weg is recht al stormt het wel een beetje maar zo kan ik toch zo'n 1,5 uur even cruisen door Alien territory.





Het rijden gaat super, en gelukkig zijn de wegen hier breed maar moet wel blijven opletten want er loopt hier van alles los langs de weg!



We mogen niet door Death Valley en dus nemen we de omweg bovenlangs via HW  395 die op een gegeven moment dus weer op een slingerweg door de rotsen uitkomt, ook gaan we behoorlijk de hoogte in  2500 meter en dat voel je niet alleen steeds aan je oren maar op het moment dat we weer gaan afdalen ruiken we het ook behoorlijk aan de remmen. De helling is 8%
Zodra het kan stoppen we ergens en koelt Hub de remschijven met water waarna er een flinke wolk stoom vanaf kwam.
Ik zou niet weten wat handiger is , door de hitte rijden of door de slingerweg en je remmen te verbranden...






Zelfs even naar een eenbaansweg😱




Voor vandaag was er geen camping besproken en dus op de app gezocht naar iets in de buurt en niet te ver van de bestemming van morgen, ze hadden gelukkig plek op Mammoth Mountain RV Park!

Op het moment dat ik uit de Rv stap voel ik meteen dat het een heel stuk kouder is dan de afgelopen 14 dagen, het is hier gewoon 15 gr en mensen lopen in lange broek en dikke jas, staan wij aan te koppelen in ons t shirt en korte broek.
Het scheelt gewoon 20+ gr met Vegas!



We hebben een waarschuwing gehad om geen eten buiten te laten omdat we in de Bear Zone zitten, voor de tent kampeerders staan er overal metalen bakken waar al het eten in opgeborgen moet worden en wij moeten alles gewoon binnen houden, Ja, want die RV is zeker ook van staal...volgens mij kon je al binnen met een scherpe nagel😂 



We lopen even een rondje over het terrein en zien echt super grote eikels...😄😂



 Straks de geiten wollen sokken aan in bed!



10 opmerkingen:

  1. Goed van jou om te gaan rijden. Wat voel je je dan een powervrouw he?! Je doet het toch maar. Ik hou mijn vingers gekruist dat de beren jullie met rust laten. 😉😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschillen. Uit de drukte en hitte van Vegas naar de rust en koudere lucht. En staat wel heel stoer hoor jij achter het stuur. Tweede natuur. Goed en nou hoop ik toch heel snel weer iets te horen van jullie met die beren in de buurt. Jullie zijn tenslotte een stel lekkere hapjes😋

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een overgang weer en nu maar oppassen voor die beren! Stoer hoor rijden in de RV!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja de temperaturen verschillen soms enorm, dan maar lekker de geitenwollen sokken aan 😂
    Mooie wegen weer en leuk, dat je ook achter het stuur kruipt.
    Fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je ook hebt gereden!! Lijkt me een hele ervaring. Brrr dat scheelt zeg. Ik hoop dat de beren jullie met rust laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stoer zeg rijden in de RV, het staat je goed! Wat een temperatuur verschil, misschien wel even lekker wat frisse lucht 🥶

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een temperatuurverschil zeg! En gaaf, rijden in de RV.
    En zal wel vaker gezegd worden, dat zijn dennenappels, geen eikels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar zeg je zowat wat betreft de remmen.
    Jij durft, met zo’n grote camper rijden.
    Wel jammer dat de temperatuur een stuk lager ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje, Marja, wat super stoer van je. Ik weet niet of ik daarin zou durven te rijden... Dus petje af! Mooie omgeving weer! En het zou toch gaaf zijn als jullie een beer zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verschil in temperatuur !! En wat goed dat je ook zelf zo'n eind hebt gereden 😁

    BeantwoordenVerwijderen